2015. január 1., csütörtök

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Ilyen volt 2014

Sziasztok!

Előre bocsátom, nem vagyok nagy évértékelős, visszanézős alkat. A dolgok folyamatosan történnek, nem dátumhoz kötve. Ha például tavaly januárban követtem el hibát, márciusra már le kell vonnom belőle a tanulságot, nem következő januárra! De ez csak az én véleményem. 


Ettől függetlenül megpróbálom összeszedni, mik történtek velem 2014- ben.


Először is sokat voltam beteg sajnos. :( Semmi nagy baj, csak állandóan megfáztam, amitől elment a hangom. Nyilván a kevés alvás sem használt, és a folyamatos intenzív igénybevétele a hangomnak sem. Mit tanultam belőle? Hogy nem szabad túlvállalni magam, és megtanultam nemet mondani, bármilyen jól esik a hiúságomnak, hogy még egy helyre hívnak.

Nagyon sok volt a munkahelyi stressz. Ebből is született tanulság: hiába vannak elveim, néha fel kell adni őket, mert a világ azokkal szemben változik. Nem tudom a világot megváltoztatni, csak a saját hozzáállásomat. Azért így is megpróbálom a helyzetből kihozni a maximumot.

Szerencsére volt időm sokat horgolni. :D Egyrészt fonalak és mindenféle kézimunka között nőttem fel, ez is hiányzott eddig az életemből, de a kreativitás és a "bütykölés" is. A horgolás nekem egyfajta rejtvény. Persze, van már minden az interneten: nagyon jó minőségű kép a kész alkotásról, videók az elkészítéshez, írott, mondatokba szedett leírás, és diagram is. De minden fonal, tű, és alkotó más, sosem tudni, egészen pontosan hogyan fog kinézni a végén az, amit elkezdtél.
Az már csak hab a tortán, hogy hasznos dolgok is kikerülnek a kezem körül. :) 
Horgoltam kiságy fölé forgót, hajpántot, sapkát, ujj nélküli kesztyűt, nyakláncot, gyűrűt, kis kosarat - a teljesség igénye nélkül. Elkezdtem egy takarót, majd egyszer kész lesz, nagyon sok munka, de szép lesz és meleg! :)
Megszületett életem első amigurumi figurája is! Az amigurumi horgolt játékokat takar, általában állatokat. Úgy képzeljétek el, mint horgolt plüssállatot. A Google nagyon sok találatot ad ki erre a keresőszóra. :)

(Az Instagramon találhattok viszonylag sok képet az aktuális munkáimról.)

Elkezdtem karácsony körül kötni tanulni, még csak a lustakötés megy, de nem baj, majd apránként megtanulom azt is. 

Vissza a munkához, de az élvezetesebb részéhez: novemberben volt egy koncert, amin Pink egyik számát adtuk elő - zongoráztam benne. Pinket! Én! Máig kicsit hihetetlen. Úgy tűnik, lesz folytatása a dolognak, állok elébe! Nekünk, zongoristáknak a zenekarban játszás élménye ki szokott maradni. Pedig nagyon jó! Ajánlom mindenkinek. Kórusban éneklés szokott lenni helyette, de az nem ugyanaz. Már csak azért sem, mert a zenekarban mindenki a saját hangszerén játszik. Egy hegedűt tanuló nem tesznek be triangulumozni. Zongorista viszont mit csinálhat kórusban? Énekelhet. Ha tud, ha nem. Ha akar, ha nem. Szóval nem az igazi. De ez a Pink.... Volt egy vonószenekar, dobszerkó, tutijó szólista, nagyszerű karmester. Még most is mosolygok, ha rágondolok. Imádtam.


A háztartásomat elkezdtem "zöldíteni": azt tapasztalom, sokszor hatékonyabb, mint a "hagyományos" tisztítószerek. Ne értsétek félre, van hipónk is, mert néha az kell. De akkor sürgősen. Viszont sokkal jobb a tudat, hogy kevesebb allergizáló anyaggal találkozunk a mindennapokban, mint eddig. Nálunk sajnos ez szempont, ehhez kell igazítanom dolgokat, de szerencsére egész könnyen megoldható. Nagy segítségemre volt ebben Nagy Réka Ökoanyu c. könyve.  

Visszanézve alapvetően elégedett vagyok az elmúlt évvel, mert amíg az év első felében csak sóhajtoztam, mit szeretnék, addig a másodikban elkezdtem megvalósítani. Stabilabban állok a lábamon, úgy érzem. 

A munka frontjától eltekintve nem tudom, mit hoz 2015, de mindenre készen állok, úgy érzem. 

Nagyon boldog új évet kívánok minden Vkp- s társamnak is!

xoxo
Dorka

+1 tipp: rekedtségre nagyon jó a Salvus gyógyvízből készült garatpermet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése